
Technical Product Owner
AmsterdamBPMuitgelicht
Functieomschrijving
Ontwikkel jij als Technical Product Owner IT Infra & Platform samen met ons kernteam de visie en roadmap en communiceer je over de voortgang van projecten binnen alle lagen van onze organisatie?
Wat doe je als Technical Product Owner bij Budget Thuis?
Als Technical Product Owner IT Infra & Platform vallen de domeinen IT Infra & het development Platform onder jouw hoede. Je bent over de twee teams verantwoordelijk voor het ontwikkelplatform, het bouwen van Pipelines, het onderhouden van de datacenters, netwerken configureren, zorgen voor de beste storage oplossingen en deployment tools om de ontwikkelsnelheid te verhogen. Je zult een belangrijke rol spelen in het versnellen van de groei van Budget Thuis door de manier waarop onze ontwikkelaars applicaties bouwen, testen en implementeren te optimaliseren.
Technical Product Owner heeft de belangrijke taak om alle werkzaamheden te prioriteren op basis van businesswaarde. Samen met alle stakeholders bepaalt de Product Owner wat echt belangrijk is. Hoe leveren we zo veel mogelijk toegevoegde waarde voor onze klanten en voor onze organisatie, in zo kort mogelijke tijd? De Technical Product Owner zorgt ook voor de afstemming met stakeholders binnen de organisatie. Verder staat de Technical Product Owner natuurlijk dicht bij de developers/engineers van de teams, om uit te leggen wat de nieuwe eisen en wensen betekenen en om samen te bepalen in welke volgorde de items ontwikkeld worden en hoe de prioriteiten liggen. In deze functie ontwikkel je samen met het kernteam de visie en roadmap en communiceer je over de voortgang van projecten met alle lagen binnen de organisatie (IT, andere Product Owners, Business en belanghebbenden).
Met wie ga je dit doen?
We zijn een ambitieus & dynamisch team met zeven Product Owners en vier Business Analisten. We opereren als sparringpartner tussen Business en IT en zijn altijd op zoek naar slimme en creatieve oplossingen die de meeste waarde opleveren voor Budget Thuis. We zijn een team dat verantwoordelijkheid neemt, elkaar vertrouwd en uitdaagt om tot het beste resultaat te komen. Dit alles met een flinke dosis plezier op de werkvloer en met elkaar.
Jouw verantwoordelijkheden
- Verzamelen van requirements vanuit verschillende stakeholders en deze prioriteren op basis van business waarde;
- Afstemmen, prioriteren en managen van de roadmap, scope en resources met het team, en stakeholders;
- Opstellen van epics/Uses Stories en backlog tickets;
- Identificeren van ontwikkelings-knelpunten en het oplossen daarvan;
- Bepalen live-gang in overleg met IT en Business;
- Inhoudelijk aansturen van het technische team dat de user stories implementeert;
- Aanspreekpunt voor vragen van het ontwikkelteam en stakeholders.
Vereisten
Wat breng je mee?
- Beschikt over een HBO/Academisch werk- en denkniveau;
- Beschikt over een goede beheersing van de Engelse taal;
- Goede inschatting kan maken van de benodigde tijd, kosten en impact van het implementeren van de opgestelde backlog'
- Analytisch ingesteld en oplossingsgericht bent;
- Ervaring hebt met het werken volgens de Agile/Scrum-methodiek;
- Voor 40 uur per week ons wil verblijden met je proactieve en enthousiaste persoonlijkheid;
- Voldoende technische kennis om nauw samen te werken met de developers en engineers bij het bouwen van development- platforms en tools, IT-infrastructuur en complexe systemen op schaal;
- Het is een Pre als je kennis hebt van één of meerdere van de volgende systemen Kubernetes, fortigate, Juniper QFX, Arista, VMware (horizon), HPE Servers, Optische Netwerken (WDM), Pure Storage, CEPH of Elastic Search or GitHub
Wij bieden jou
- Een 13e maand;
- De Budget Zomer Vrij maanden in juli en augustus waarbij we iedere vrijdag vrij zijn;
- 25 vakantiedagen (o.b.v. 40 uur) en als je wilt kan je nog 1,5 week bijkopen;
- Pensioenregeling;
- Reiskostenvergoeding: je kunt kiezen voor een Swapfiets of NS Business Card;
- Om je op de hoogte te houden van de laatste technologieën bieden we trainingen aan;
- Hybride werken; Kan je 50% vanuit huis werken en 50% vanuit kantoor. Daarnaast kan je een maand per jaar 100% remote werken, mocht je daar zin in hebben;
- Te gekke voorwaarden bij 1, 3 en 5 jaar in dienst (zoals een etentje, weekendje weg en de mogelijkheid tot het opnemen van een sabbatical);
- Een scale-up bedrijf met 2x per jaar een bedrijfsfeest en maandelijkse thema borrels in het centrum van Amsterdam.
Relocation is not possible
Om voor deze functie in aanmerking te komen is een VOG vereist. Dit zal bij een positieve selectieronde worden aangevraagd en kosten kunnen na het succesvol doorlopen van de proeftijd bij Budget Thuis worden gedeclareerd. Meer informatie over de VOG kun je vinden op www.rijksoverheid.nl
Vragen & contactpersoon
Heb je naar aanleiding van deze vacature toch nog vragen? Je kunt mailen naar: manouk.vangroeningen@budgetthuis.nl
of
Helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend!