Specialist Klantcontactkanalen

Job description

Heb je ervaring als klantenservicemedewerker, vind je bel-, mail- en chatsoftware interessant en ben je toe aan een volgende stap? Lees dan snel verder.


Wat is jouw rol als Specialist Contact Center?

Jij bepaalt op welke manier de klantcontactkanalen telefonie, live chat en mail ingericht moeten worden voor een positieve klantbeleving. Uiteraard doe je dit in goed overleg en in samenwerking met stakeholders zoals de operationeel managers, IT en externe partners.


Hoe kunnen we klantvragen sneller en beter beantwoorden? Welke klantvraag kan welk team het beste oppakken? En hoe zorgen we ervoor dat klanten maximaal gebruikmaken van onze App en de MijnOmgeving, zodat ze altijd 24/7 alle service dichtbij hebben. Hoe maken we de slimste keuzes om de klantevredenheid te laten stijgen? Hoe blijven we budget voor al onze klanten? Dit zijn de vragen die we ons daarbij stellen.


Als Specialist Contact Center ben jij van begin tot eind betrokken bij de projecten binnen het KCC van Budget Thuis. Van in overleg gaan met de opdrachtgever tot het opstellen van het projectplan, samenstellen van het projectteam, het uitvoeren, testen, realiseren van het project én de uiteindelijke evaluatie. Bovenal zijn wij vooral een bedrijf van “gewoon doen”, waarin we veel A/B testen en jij ervoor zorgt dat we onze klantcontact tools zo slim mogelijk inzetten.


Met wie kom je te werken?

Je komt terecht in het staf team van het KCC en werkt nauw samen met teamleiders, operationeel managers en andere klantcontactspecialisten.


Wat zijn jouw verantwoordelijkheden?

  • Zorgt voor de uitvoering van verschillende projecten binnen het KCC met de focus op software en applicaties. Ontwikkelt projectplannen en begeleidt het project van begin tot eind. Is verantwoordelijk voor de gehele afhandeling van een project en voor het goede verloop. Zorgt voor de benodigde verslaglegging en documentatie;
  • Draagt verbetervoorstellen aan voor de optimalisatie van verschillende klantcontactkanalen en andere softwarepakketten die op KCC gebruikt worden;
  • Implementeert verbetervoorstellen door. Draagt zorg voor de uitvoering van het verbetervoorstel en de nodige opvolging en communicatie;
  • Evalueert de efficiëntie en effectiviteit van de projecten en verbetervoorstellen. Bespreekt de uitkomst met collega’s en zorgt voor de benodigde afhandeling;
  • Houdt ontwikkelingen bij in het vakgebied. Weet nieuwe ontwikkelingen en trends in klantcontact te vertalen naar mogelijke nieuwe verbeterprojecten binnen het KCC en voor onze klanten.

Requirements

Competenties
We zoeken een communicatief vaardige specialist met een kritische blik op klantcontact en klantprocessen die gemakkelijk en proactief contact zoekt met de andere stakeholders binnen en buiten het KCC.

  • Klantgerichtheid;
  • Resultaatgericht;
  • Analytisch;
  • Communicatief;
  • Organisatiesensitiviteit;
  • Verantwoordelijkheid;
  • Oplossingsgericht.


Wij denken dat je deze functie het beste kan uitvoeren als je:

  • Je hebt HBO werk- en denkniveau;
  • Je hebt ervaring met de funcionele/business kant van IT en ervaring in het opzetten en beheren van klantcontactsoftware en/of een telefooncentrale/ klantcontactoplossing (zoals Genesys, Teleknowledge, QuandaGo etc.);
  • Ervaring met Energie, Telecom of vergelijkbare sectoren is een pre;
  • Ervaring met BI-tooling Qlik of Power BI is een pre;
  • Ervaring met Verint, Inbenta, Seamly is een pre;
  • Je hebt ervaring in het klantcontact;
  • Je bent een ervaren netwerker zowel intern als extern.


Wie is Budget Thuis?

Wij zijn de eerste landelijke aanbieder die energie en telecomdiensten onder één dak aanbiedt. Stroom & Gas, Internet, TV & Bellen en Sim Only, producten die je als huishouden móet hebben. Maar waar je het liefst zo min mogelijk tijd aan besteedt. En zo min mogelijk voor betaalt natuurlijk! Van oorsprong zijn we een leverancier van groene stroom en gas (Budget Energie) en hebben we het inmiddels geschopt tot de top 4 in de energiemarkt. En daarnaast bieden we dus met Budget Alles-in-1 en Mobiel telecomdiensten. Als klanten deze diensten van Budget Thuis combineren ontvangen ze naast het gemak van alles onder één dak en de lage prijs, óók elke maand combikorting. Wij hebben inmiddels meer dan 1 miljoen klanten en daar zijn we heel trots op!


Bij Budget Thuis worden we gedreven door ambitie en de wil om in alles wat we doen nog beter te worden. We doen veel zelf en denken buiten de gebaande paden. Hierbij maken we het niet moeilijker dan het is. We houden dan ook van slimme, creatieve oplossingen en dagen elkaar continu uit om tot het beste resultaat te komen. Dit kunnen we niet zonder inbreng van onze mensen dus is er veel ruimte voor eigen initiatief en ontplooiing, zowel persoonlijk als vakinhoudelijk. Bij Budget Thuis doen we wat we beloven, hebben we vertrouwen in elkaar en houden we van verantwoordelijkheid geven én nemen. Dit alles met een flinke dosis plezier op de werkvloer en met elkaar.


VOG

Om voor deze functie in aanmerking te komen is een VOG vereist. Dit zal bij een positieve selectieronde worden aangevraagd en kosten kunnen na het succesvol doorlopen van de proeftijd bij Budget Thuis worden gedeclareerd. Meer informatie over de VOG kun je vinden op www.rijksoverheid.nl.

Vragen & contactpersoon

Heb je naar aanleiding van deze vacature toch nog vragen? App, bel of mail dan met Wouter van Ittersum via 06 39 07 96 58 of via wouter.vanittersum@budgetthuis.nl