Online Business Analist

Job description

Als Business Ananlist is het doel om structureel inzicht te krijgen in het gebruikersgedrag van onze klanten over alle online kanalen heen ter verbetering van de CX. 


Wie is Budget Thuis?

We zijn de eerste landelijke aanbieder die energie- en telecomdiensten onder één dak aanbiedt. Stroom & Gas, Internet, tv & Bellen en Sim-only, producten die je als huishouden móet hebben. Maar waar je het liefst zo min mogelijk tijd aan besteedt. En zo min mogelijk voor betaalt natuurlijk! Van oorsprong zijn we een leverancier van groene stroom en gas (Budget Energie) en hebben we het inmiddels geschopt tot de top 4 in de energiemarkt. Sinds enkele jaren bieden we ook Internet, TV & Bellen (Budget Alles-in-1) en Sim Only (Budget Mobiel) abonnementen aan. Als klanten deze diensten van Budget Thuis combineren ontvangen ze naast het gemak van alles onder één dak en de lage prijs, elke maand combikorting.


Bij Budget Thuis worden we gedreven door ambitie en de wil om in alles wat we doen nog beter te worden. We doen dan ook zoveel mogelijk zelf en denken buiten de gebaande paden. Hierbij maken we het niet moeilijker dan het is. We houden dan ook van slimme, creatieve oplossingen en dagen elkaar continu uit om tot het beste resultaat te komen. Dit kunnen we niet zonder inbreng van onze mensen dus er is veel ruimte voor eigen initiatief en ontplooiing, zowel persoonlijk als vakinhoudelijk. Bij Budget Thuis doen we wat we beloven, hebben we vertrouwen in elkaar en houden we van verantwoordelijkheid geven én nemen. Dit alles met een flinke dosis plezier op de werkvloer en met elkaar.


Wat is jouw rol als Online Business Analist

Om onze klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn én blijven zoeken we een Online Business Analist. Als Online Business Analist ben je de expert op het gebied van online gebruikersgedrag. Jij houdt je graag bezig met het meten & analyseren hiervan en het ontwikkelen en delen van sterke rapportages binnen de organisatie. Hierbinnen zoek jij naar inzichten, verbeterpunten en voorspellingen en vind je het een uitdaging om op basis hiervan te adviseren hoe onze content- en UX specialisten klantreizen, klantprocessen en klantinformatie steeds beter kunnen maken. Belangrijke thema’s hierin zijn personalisatie en automatisering van onze (digitale) zelfservice zonder dat dit ten koste gaat van de kwaliteit van onze service. Met als doel dat onze miljoen klanten het digitale (service-) landschap steeds beter en makkelijker begrijpen en het voor hen steeds makkelijker wordt om zaken online te regelen. Zo draag jij bij aan een tevreden klantenbase van Budget Thuis en haar merken Budget Energie, Budget Mobiel en Budget Alles-in-1.


Het doel is het structureel inzicht krijgen in gebruikersgedrag van onze klanten over alle online kanalen heen ter verbetering van de CX. Dit bereik jij door:

  • Visie te ontwikkelen op hoe wij gebruikersgedrag structureel inzichtelijk kunnen krijgen als basis voor optimalisatie;
  • Vaststellen van digitale KPI’s en structureel monitoren wat het effect is van optimalisatie hierop;
  • Meten en analyseren online data over de gehele customer journey voor Budget Thuis en haar 3 merken (Budget Energie, Budget Mobiel en Budget Alles-in-1);
  • Verantwoordelijk voor samenbrengen van alle data (interne gebruikersdata + online data + soft data) in een structurele rapportage. Dit doe jij samen met collega’s van BI en een Usabilla expert;
  • Verbetervoorstellen initiëren o.b.v. deze standaardrapportage voor verbeteren van de customer journey;
  • Deep dives in de data voorstellen en uitvoeren o.b.v. globale inzichten voor meer specifieke thema’s.


Met wie ga je dit doen?

Je bent onderdeel van team Digital. Een team dat zich inzet om de digitale dienstverlening van Budget Thuis continu te verbeteren. Dit doen we door binnen verschillende projecten te werken aan een klantreisoptimalisatie op basis van klantinzichten. En deze inzichten zullen dus grotendeels door jou worden geleverd!

In team Digital werken, met jou erbij, 7 collega’s met verschillende expertises rondom het verbeteren van deze klantreizen. Denk aan een UX-er, Klantprocesspecialist, Customer Journey specialist, iemand die soft feedback verzamelt over verschillende touch points heen en een Digital Content Specialist. Verder werk jij veel samen met ons Business Intelligence Team en voorzie je stakeholders door de gehele organisatie van gedegen klantinzichten en adviezen voor optimalisatie. Team Digital is een nieuw team, dat in februari is gestart en een centrale rol krijgt binnen de organisatie. Met jouw komst draag je dus direct bij aan de vorming van dit nieuwe team, kun je actief invulling geven aan je eigen werkzaamheden, en maak je direct veel impact!

Requirements

Wij denken dat je deze functie van Business Analist het beste kan uitvoeren als je:

  • In het bezit ben van (bij voorkeur) een masterdiploma (bijv. Online marketing, Economie, Bedrijfskunde, etc);
  • Ervaring hebt met analyse- en rapportagetools (Google Analytics, Thunderhead, Hotjar, Qlikview, Firebase is een pre);
  • Ervaring hebt met het opzetten van rapportages en begrijpt hoe je de organisatie meeneemt in jouw inzichten;
  • Ervaring hebt met het omzetten van inzichten naar verbeterinitatieven;
  • Beschikt over 3 - 5 jaar werkervaring;
  • Weinig begeleiding nodig hebt in je functioneren;
  • In staat bent je stakeholders uit te dagen en door te denken (i.p.v. andersom).


Wat bieden wij jou?

  • Marktconform salaris;
  • Contract voor een jaar met uitzicht op vast dienstverband;
  • 25 vakantiedagen per jaar (met mogelijkheid om 1,5 week bij te kopen);
  • Reiskostenvergoeding (Swapfiets of NS Business Card);
  • Maximaal 5% jaarlijkse bonus;
  • 6% pensioenregeling zonder eigen bijdrage.


En, wat nog meer?

  • We zitten aan de gezelligste straat in hartje Amsterdam;
  • Een jonge en dynamische organisatie; 
  • Een lekkere gezonde lunch voor € 2,- netto per dag;
  • Elke dag gratis vers fruit en gezonde bites in onze bedrijfskantine;
  • Investering in jouw ontwikkeling;
  • Veel activiteiten zoals bootcamps, vrijdagmiddagborrels, kennissessies en meer.


Om voor deze functie in aanmerking te komen is een VOG vereist. Dit zal bij een positieve selectieronde worden aangevraagd en kosten kunnen na het succesvol doorlopen van de proeftijd bij Budget Thuis worden gedeclareerd. Meer informatie over de VOG kun je vinden op www.rijksoverheid.nl

Vragen & contactpersoon

Heb je naar aanleiding van deze vacature toch nog vragen? Mail dan met Jennifer van der Vlugt via jennifer.vandervlugt@budgetthuis.nl of bel via 06-26403140.

*Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld*