IT Risk & Incident manager

Functieomschrijving

Als IT Risk & Incident manager ben je verantwoordelijk voor het coördineren van incidenten en zorg je ervoor dat deze met zo min mogelijk impact worden opgelost. Na het verhelpen van het incident wordt deze opgenomen in je administratie die je periodiek evalueert. Vervolgens ga jij een onderzoek (laten) uitvoeren van het applicatie/systeemlandschap op risico's en maak jij een voorspelling van de impact van deze risico's op basis van verwachte kosten/verliezen. Daarnaast voorspel je de kans dat het incident zich voordoet en rapporteer je de gekozen oplossing aan de juiste Product Owner (PO).


Wat ga je precies doen?

  • Je neemt het voortouw bij incidenten en stuurt de verschillende teams en afdelingen naar de snelst mogelijke oplossing;
  • Je controleert de incidentbeschrijving, voegt de impact toe en analyseert en registreert de "root cause";
  • Je draagt zorg voor de permanente oplossing van incidenten, zodat ze zich niet nogmaals voordoen;
  • Je verzorgt de maandelijkse SLA en incident rapportages;
  • Afstemmen en werken aan de oplossing van grondoorzaken met de andere managers en periodiek de impact en voortgang rapporteren;
  • Je onderzoekt het IT landschap en bepaalt de risico’s;
  • Rapporteren van IT risico’s aan PO’s en management;
  • Je bent onderdeel van het Risk management team;
  • Je bewaakt voortgang van de oplossing van risico's.


Wie zijn wij?
Budget Thuis levert energie- en telecomdiensten onder één dak. Producten die je móet hebben, maar eigenlijk geen omkijken naar wil hebben. Stroom, gas, internet, tv én mobiel tegen een lage prijs, zonder gedoe. Met de energiemerken Budget Energie en NLE en daarnaast Budget Alles-in-1 én Budget Mobiel, voorzien we al ruim 850.000 klanten. Bij Budget Thuis worden we gedreven door ambitie en de wil om in alles wat we doen nog beter te worden. We doen dan ook zoveel mogelijk zelf en denken buiten de gebaande paden. We houden dan ook van slimme, creatieve oplossingen en dagen elkaar continu uit om tot het beste resultaat te komen. Ons hoofdkantoor zit in hartje Amsterdam en Sales en Budget Mobiel zijn gevestigd midden in Rotterdam.

Wat neem jij mee?

Managementvaardigheden en informatie gestuurde besluitvaardigheid. Daarnaast is het fijn als jij beschikt over:

  • Minimaal hbo werk- en denkniveau + minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring in een vergelijkbare rol;
  • Sterke technische kennis van applicatie- en systeemlandschappen;
  • Een zelfstarter mentaliteit en natuurlijke overtuigingskracht;
  • Bereidheid om buiten kantoortijden te werken;
  • Goede communicatieve vaardigheden en vloeiende beheersing van de Engelse taal.


Wat bieden wij jou?
Een uitdagende en levendige en leuke werkomgeving én collega's. En daarnaast:

  • Een bruto maandsalaris afhankelijk van jouw kennis en ervaring;
  • Reiskostenvergoeding tot maximaal € 200,- bruto per maand;
  • 25 vakantiedagen met de mogelijkheid om bij te kopen;
  • Maximaal 5% variabele eindejaarsbonus;
  • 8% vakantietoeslag;
  • 6% pensioenregeling zonder eigen bijdrage;
  • Ontwikkelingsmogelijkheden;
  • Leuke activiteiten, zoals bootcamp, vrijdagmiddagborrels en meer!


Sollicitatieprocedure
Na jouw sollicitatie wordt er telefonisch contact met jou opgenomen door de recruiter. Hierna wordt een eerste gesprek op ons kantoor ingepland met de manager IT en de teamleider Systeembeheer. Na een positief eerste gesprek, volgt een tweede gesprek met twee nader te bepalen gesprekspartners.


Vragen?

Heb je naar aanleiding van deze vacature nog vragen? Neem dan contact op met Jaap Jan via Jaapjan.lammers@budgetthuis.nl of  0650474528 en kijk direct even op zijn LinkedIn.


Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.