Conversation Designer

Job description

Steeds meer organisaties laten klantvragen door een chatbot beantwoorden. Met persoonlijke dialogen én de mogelijkheid om direct zaken te regelen, bied je namelijk pas 24/7 service aan! Geen onnodige luxe, want in onze samenleving willen mensen het liefst direct zaken regelen. En een goed geoptimaliseerde chatbot biedt daar juist dé uitkomst. Chatbots geven tegenwoordig meer dan alleen antwoord op FAQ’s. Het zijn digitale collega’s die op basis van data, technologie en innovatie een steeds centralere rol innemen in organisaties en hun dienstverlening. Precies daarbij zoeken wij jouw hulp!


Buddy

Binnen Budget Thuis hebben wij virtuele vriend Buddy. Onze eigen assistent die wij iedere dag trainen om slimmer om te gaan met onze klantvragen. Een uitdaging die nog veel handigheid, creativiteit en ondernemerschap vereist. Team Digital bij Budget Thuis zoekt jou als jij en een op basis van data wilt achterhalen welke vragen onze klanten hebben en dialogen wil verbeteren met copywriting! En, wilt meedenken over innovatie en verbetering in techniek. Word jij warm de van copywriting, techniek, data en tevreden klanten? En, neem jij nooit genoegen met de zin ‘Helaas kan ik je niet helpen.’, solliciteer dan nu voor functie als specialist in ons ambitieuze (en supergezellige) team Digital!


Dit doe je:

  • Jij bent medeverantwoordelijk voor het succes van onze virtuele assistent Buddy
  • Jij onderzoekt op basis van data welke vragen onze klanten hebben
  • Je bepaalt welke dialogen er ontbreken of verbeterd moeten worden (je wilt natuurlijk voorkomen dat Buddy zegt: ‘Sorry, ik begrijp je vraag niet.’)
  • Je zorgt voor consistentie in copywriting, tone of voice en bot persona
  • Je denkt mee over techniek en innovatie; bijvoorbeeld het koppelen van onze backend om personalisatie en het direct regelen van zaken; mogelijk te maken
  • Je bent betrokken in het design; over hoe en waar Buddy het meest intuïtief gebruikt kan worden door klanten, zodat zij steeds prettiger en vaker Buddy om hulp vragen
  • Je denkt mee over de cross channel aanpak; over content waarnaar Buddy verwijst en optimaliseert die content


Je doet dit natuurlijk niet alleen:

  • je werkt samen met collega’s die zich volledig focussen op Conversation Design; het ontwerpen van Buddy’s dialogen
  • Je bent onderdeel van team Digital. Een team waarin je, los van de andere conversation designers, kunt sparren met bijvoorbeeld onze :
    • UX-designer: verantwoordelijk voor het uiterlijk rondom Buddy
    • Customer Journey Specialist: verantwoordelijk voor contact op het juiste moment en in het juiste kanaal
    • Content Specialist; verantwoordelijke voor de juiste content in elk kanaal
    • Data analist; verantwoordelijk voor de juiste inzichten als het gaat om klantcontact met Buddy

Requirements

Jij…

  • Bent (net) afgestudeerd HBO of WO
  • Beheerst en schrijft de Nederlandse taal heel goed
  • Hebt een analytisch vermogen
  • Deinst niet terug van techniek
  • Hebt ervaring met (schriftelijk) klantcontact, (UX)copywriting en/of contentcreatie
  • Kunt je inleven in onze Budget Thuis klanten
  • Bent gepassioneerd over (geautomatiseerde) service en ziet snel mogelijkheden om Buddy te verbeteren
  • Haalt plezier en uitdaging uit het nadenken over hoe Buddy bij gaat dragen aan de toekomstvisie van onze gehele (digitale) service
  • En niet onbelangrijk: je vindt het net als je collega’s leuk te ontspannen met een leuk uitje samen of een drankje in de gezelligste straat van Amsterdam!


Vragen & contactpersoon

Heb je naar aanleiding van deze vacature toch nog vragen? mail dan met Jennifer van der Vlugt via jennifer.vandervlugt@budgetthuis.nl of bel via 06-26403140.