Strategisch HR Business Partner

Functieomschrijving

Budget Thuis is een relatief nieuwe speler op de Nederlandse en Belgische markt. Met diverse merken levert Budget Thuis stroom, gas en telecomdiensten. De komende jaren streven wij ernaar om ons multi-utility aanbod te verbreden. Om dit te realiseren maakt het bedrijf een sterke groei door; in twee jaar tijd zijn we van 170 medewerkers uitgegroeid tot een bedrijf met 750 medewerkers. Geweldig natuurlijk en we zijn nog steeds niet uitgegroeid. Als Strategisch HR Business Partner zal je dan ook ontzettend belangrijk worden binnen onze organisatie. Vanuit je talent voor HR draag je bij aan de strategierealisatie door het vertalen van bedrijfsvraagstukken naar een HR agenda. Ben jij flexibel, daadkrachtig en sterk in teamverband? Dan ben jij wellicht degene die wij zoeken!


Jouw functie

Jij zal als Strategisch HR Business Partner onderdeel worden van het HR team. In deze functie rapporteer je aan de HR-manager. Het team bestaat momenteel uit 9 personen. Het is een jong en ondernemend team, dat altijd denkt vanuit het belang van Budget Thuis en onze werknemers. Een team dat graag met je wil sparren en van jou wil leren! In jouw functie zal de focus liggen op organisatie en talentontwikkeling. Je bent een expert in je vak en dit komt tot uitdrukking in het herkennen van patronen en centrale thema’s binnen het HR vakgebied. Dit kun je vertalen naar HR initiatieven binnen onze organisatie. Concreet kun je denken aan:

  • Je denkt (pro)actief mee en draagt bij aan organisatieveranderingen. Je vertaalt de organisatiedoelstellingen in HR plannen en vertaalt dit in adviesvoorstellen. Vervolgens zorg je voor de implementatie en uitvoering van de bijbehorende HR activiteiten;
  • Je participeert in projecten (o.a. salarishuis, onboarding) en draagt bij aan HR procesoptimalisatie;
  • Voor lijnmanagement ben je een proactieve sparringpartner en fungeer je als klankbord;
  • Je bent in staat om strategisch te denken, maar ook pragmatisch en in staat de handen uit de mouwen te steken voor operationele werkzaamheden;
  • Het delen van jouw kennis en expertise met ons jonge en zeer gedreven HR team. 

Wij bieden jou
  • Bruto salaris tussen € 4.000,- en € 5.000,- afhankelijk van kennis en ervaring (o.b.v. 40 uur);
  • Contract voor een jaar met uitzicht op vast;
  • 25 vakantiedagen per jaar;
  • Vaste reiskostenvergoeding (Swap Fiets of NS Business Card);
  • Maximaal 5% jaarlijkse bonus; 6% pensioenregeling zonder eigen bijdrage.

Wat nog meer
  • De sterkste bedrijfscultuur van Amsterdam;
  • Veel activiteiten zoals bootcamp, vrijdagmiddagborrels, massagedagen, kennissessies en meer.


Wat neem jij mee?

Wat breng je mee?
Naast de drive om jezelf en de organisatie beter te maken geloven wij dat je de functie van Strategisch HR Business Partner het beste kan uitvoeren als je beschikt over:

  • Een academische achtergrond en minimaal 5 jaar relevante werkervaring;
  • Uitgebreide HR kennis en passie voor het vak;
  • Actuele kennis op het gebied van organisatieontwikkeling en de nieuwste HR trends;
  • Ruime ervaring met het schrijven en presenteren van HR adviesstukken;
  • Affiniteit met cijfermatige analyse en HR procesoptimalisatie;
  • Je hebt sterke communicatievaardigheden en weet anderen te enthousiasmeren en te overtuigen;
  • Sterke beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
  • Energie- en/of telecommarktkennis;
  • Proactieve en daadkrachtige werkmentaliteit;
  • Interesse in het overdragen van jouw HR kennis en expertise.


Het maken van een casus en het inwinnen van referenties maakt deel uit van het sollicitatieproces. Om voor deze functie in aanmerking te komen is een VOG vereist. Dit zal bij een positieve selectieronde worden aangevraagd en kosten kunnen na het succesvol doorlopen van de proeftijd bij Budget Thuis worden gedeclareerd. Meer informatie over de VOG kun je vinden op www.rijksoverheid.nl.


Covid-19
Onze grootste prioriteit is de gezondheid van onze medewerkers en klanten. En ook wij houden ons aan de adviezen en richtlijnen van het RIVM en de overheid. Dit betekent dat onze collega’s van het hoofdkantoor momenteel grotendeels vanuit huis werken. We zorgen voor een goede digitale verbinding met elkaar, zodat we met plezier samen blijven werken. Alle gesprekken voor jouw sollicitatie zullen via video plaatsvinden.

Vragen & contactpersoon

Heb je naar aanleiding van deze vacature toch nog vragen? App, bel of mail dan met Carlijn Rombout via 06 - 39 49 25 02 of via carlijn.rombout@budgetthuis.nl