Manager Backoffice

Functieomschrijving

Als manager backoffice is het je doel om de afhandeling en inrichting van de klantprocessen zo efficiënt mogelijk in te richten. 


Wie is Budget Thuis

Wij zijn de eerste landelijke aanbieder die energie- en telecomdiensten onder één dak aanbiedt. Stroom & Gas, Internet, TV & Bellen en Sim-only, producten die je als huishouden móet hebben. Maar waar je het liefst zo min mogelijk tijd aan besteedt. En zo min mogelijk voor betaalt natuurlijk! Van oorsprong zijn we een leverancier van groene Stroom en Gas (Budget Energie) en hebben we het inmiddels geschopt tot de top 4 in de energiemarkt. Sinds enkele jaren bieden we ook Internet, TV & Bellen (Budget Alles-in-1) en Sim Only (Budget Mobiel) abonnementen aan. Als klanten deze diensten van Budget Thuis combineren ontvangen ze naast het gemak van alles onder één dak en de lage prijs, elke maand combikorting. Wij hebben inmiddels meer dan 1 miljoen klanten en daar zijn wij heel trots op!


Bij Budget Thuis worden we gedreven door ambitie en de wil om in alles wat we doen nog beter te worden. We doen veel zelf en denken buiten de gebaande paden. Hierbij maken we het niet moeilijker dan het is. We houden dan ook van slimme, creatieve oplossingen en dagen elkaar continu uit om tot het beste resultaat te komen. Dit kunnen we niet zonder inbreng van onze mensen dus er is veel ruimte voor eigen initiatief en ontplooiing, zowel persoonlijk als vakinhoudelijk. Bij Budget Thuis doen we wat we beloven, hebben we vertrouwen in elkaar en houden we van verantwoordelijkheid geven én nemen. Dit alles met een flinke dosis plezier op de werkvloer en met elkaar.


Wat is jouw rol als manager Backoffice

De Manager Backoffice rapporteert rechtstreeks aan de COO / Operationeel Directeur en je maakt deel uit van het Operationele Management Team. Je vervult een sleutelpositie bij het optimaal inrichten van de processen, het analyseren, structureren en het optimaliseren van systemen en procedures. In deze functie sla je een brug tussen de financiële cijfers en de business. Je hanteert korte lijnen met de afdeling Klantenservice, Finance, BPM (Business Proces Management) en IT. Je hebt hierin een proactieve en signalerende functie, je monitort, reageert en handelt direct als de situatie daarnaar vraagt. Als Manager Backoffice geef je leiding aan een afdeling van ongeveer 40 collega’s (verdeeld over twee teams en een klein MT) en ben je verantwoordelijk voor alle zaken die belangrijk zijn op het gebied van incasso, facturatie en andere klantprocessen. Hiertoe behoort het analyseren, anticiperen en tijdig signaleren op/van hoge risico’s. Je bent tevens verantwoordelijk voor de HR processen en procedures en je weet je medewerkers te betrekken en te motiveren tot uitstekende resultaten. Bij Budget Thuis word je verder uitgedaagd om je breed te ontwikkelen en ben je verantwoordelijk voor het behalen van efficiency voordelen, klanttevredenheid, het verder opzetten en professionaliseren van diverse processen, rapportages & analyses t.b.v. continue prestatieverbetering. Gezien je kennis van de marktprocessen speel je ook een actieve rol in de externe vertegenwoordiging van Budget Thuis in de energiesector. 


Taken die hierbij behoren:

  1. Verantwoordelijkheid voor de kwaliteit en kwantiteit van de dienstverlening van de afdeling Backoffice (oa incasso en facturatieprocessen);
  2. Verantwoordelijk voor de totale afdelingsperformance en de medewerkers die bijdragen aan deze performance en stuurt tijdig bij daar waar nodig;
  3. Verantwoordelijk voor de productiviteit van de afdeling Backoffice, je borgt dit door te meten, te analyseren, te sturen en acties uit te zetten om deze KPI te optimaliseren;
  4. Je faciliteert en support medewerkers om zichzelf te ontwikkelen naar het gewenste niveau en stuurt tijdig bij t.b.v. continue prestatieverbetering. Je haalt het beste uit je mensen;
  5. Je draagt zorg voor een tijdige en ook juiste afhandeling van de werkzaamheden door een efficiënte capaciteitsplanning en het transparant maken van de uitgevoerde werkzaamheden en uren door middel van bijvoorbeeld rapportages zodoende dat dit een positieve bijdrage levert aan de KPI’s;
  6. Je bent verantwoordelijk voor de tijdige uitvoering, opvolgen en toepassing van HR processen en procedures op alle level van in-, door- en uitstroom;
  7. Je bent eindverantwoordelijk voor het verwerken van bankontvangsten, uitsturen van facturen, correctheid van meterstanden;
  8. Je bent altijd op zoek naar mogelijkheden of technieken om de processen te verbeteren.
  9. Eindverantwoordelijk voor de kredietbewaking en het debiteurenbeheer t.b.v. het bewegen van de klant tot een tijdige betaling, zonder de klantrelatie te beschadigen;
  10. Controle van de rapportages en ondersteunen van overige afdelingen en directie tbv presentaties voor de directie;
  11. Betrokken bij ad-hoc vragen en verschillende business development projecten.


Met wie ga je dit doen?

Als manager backoffice leidt je de afdeling backoffice. Je werkt binnen de afdeling samen met processpecialisten, teamleiders en IT-specialisten. Buiten je afdeling werk je samen met collega’s uit het managementteam of van de andere afdelingen, vaak betreft dat de afdelingen Klantenservice, BPM, IT, Finance, Sales, Pricing, Communicatie en BI. Vrijwel alle afdelingen dus en dat zegt veel over de belangrijke positie van de Back Office binnen Budget Thuis!

Wat neem jij mee?

Wij denken dat je deze functie het beste kunt uitvoeren als je:

  • In het bezit bent van relevante ervaring en (bij voorkeur) een masterdiploma
  • Kennis hebt van de energiemarkt en incasso/betaalverkeer
  • Affiniteit met complexe administratieve processen
  • Minimaal 4-6 jaar relevante werk en leidinggevende ervaring
  • Analytisch en conceptueel denkvermogen; gedreven om slimme oplossingen te bedenken in een snel veranderende markt;
  • Integriteit en betrouwbaarheid
  • Streeft naar kwaliteit en continue verder optimaliseren van de processen
  • Durft (financiële) beslissingen te nemen en heeft overtuigingskracht om tegengas te geven waar nodig.
  • Ervaring in de Energiemarkt en/of Telecommarkt is een pre.


Wat bieden wij jou?

  • Marktconform salaris;
  • Contract voor een jaar met uitzicht op vast dienstverband;
  • 25 vakantiedagen per jaar (met mogelijkheid om 1,5 week bij te kopen);
  • Reiskostenvergoeding (Swapfiets of NS Business Card);
  • Maximaal 5% jaarlijkse bonus;
  • 6% pensioenregeling zonder eigen bijdrage.


En, wat nog meer?

  • We zitten aan de gezelligste straat in hartje Amsterdam;
  • Een jonge en dynamische organisatie;
  • Een lekkere gezonde lunch voor € 2,- netto per dag;
  • Elke dag gratis vers fruit en gezonde bites in onze bedrijfskantine;
  • Investering in jouw ontwikkeling;
  • Veel activiteiten zoals bootcamps, vrijdagmiddagborrels, kennissessies en meer.

Om voor deze functie in aanmerking te komen is een VOG vereist. Dit zal bij een positieve selectieronde worden aangevraagd en kosten kunnen na het succesvol doorlopen van de proeftijd bij Budget Thuis worden gedeclareerd. Meer informatie over de VOG kun je vinden op www.rijksoverheid.nl

Vragen & contactpersoon
Heb je naar aanleiding van deze vacature toch nog vragen? Mail dan met Wouter van Ittersum via wouter.vanittersum@budgetthuis.nl of bel via 06 39 07 96 58